Ook al is voeding het belangrijkste waar je op moet letten, wordt het toch aanbevolen om elke dag minimaal 30 minuten te bewegen of te sporten. Zeker voor als je wilt afvallen zal regelmatig sporten een versterkend effect hebben op het verbranden van vet.

Ook al verbrandt je lichaam vet met allerlei andere processen in je lichaam, zul je door het doen van een sport deze vetverbranding extra aanwakkeren. Ook zullen je spieren sterker worden en zoals je weet zullen deze dan meer energie gaan vragen als voorheen, waardoor je sneller zult afvallen.

Maar het kan zijn dat je vanwege diverse redenen niet kunt of wilt sporten.

Wie hebben baat bij afvallen zonder sporten?

Mensen die geen tijd, zin, geld of de faciliteiten hebben om te sporten, kunnen dus ook afvallen zonder sporten. Het kan ook dat sporten niet is weggelegd voor jou, of dat sporten niet mogelijk is vanwege een lichamelijke beperking.

Deze groep heeft dan toch de mogelijkheid om een gezond en slank lichaam te krijgen en houden, maar daarbij moet wel gezegd worden dat het nooit zo strak zal worden als bij een persoon die wel regelmatig beweegt of sport.

Afvallen tips voor genoeg beweging

01 Beweeg elke dag minimaal 30 miniuten
Elke dag bewegen is een erg belangrijke factor voor het verbranden van vet. Dit hoeven geen zware inspanningen te zijn. Doe een boodschapje op de fiets of loop een blokje om.

02. Loop elke 2 uur teminste 5 minuten rond

https://www.nuvetverwijderen.nl/files/pagecontent/imagesY0YEN06X.jpg
Bij een kantoorbaan zit je vaak lange perioden stil. Probeer in ieder geval om de 2 uur even op te staan en rond te lopen. Zo lukt het al snel om per dag minimaal 20 minuten iets van beweging te hebben gedaan.

03. Maak elke week iets grondig schoon
Een vloer, raam, badkamer, toilet of je auto. Bij een half uur schrobben verbrand je al snel zo’n 120 calorieën.

04. Doe elke week iets actiefs met vrienden
Ga een keer niet naar de bioscoop of dat restaurant, maar doe iets actiefs. Ga lekker bowlen of zoek samen een leuke sport.

05. Laat de hond uit voor het eten
Wanneer je voor het eten een wandeling maakt en actief bezig bent. Hierdoor wordt je hongergevoel onderdrukt en zal je minder eten.

06. Neem altijd de trap in plaats van de lift
Deze tip kost je nauwelijks tijd en toch gebruik je even goed je spieren.

https://www.nuvetverwijderen.nl/files/pagecontent/imagesF3S93MCD.jpg